Yunet

Kultura

Prikazani filmovi polaznika radionice ugledne dokumentarne škole filma

Novosadska TV • Redakcija Novosadska TV • 3. septembar 2022. • 20:35 •

Projekcija filmova polaznika radionice prestižne francuske škole dokumentarnog filma Atelje Varan, koja se tokom prethodna dva meseca odvijala u Novom Sadu, premijerno je održana u Kulturnoj stanici Svilara.

Prikazani su kratki autorski dokumentarni filmovi 10 izabranih učesnika, a to su Ana Dragić iz Beograda, Ana Raičević iz Sutomora, Andrej Zoraja iz Banjaluke, Ivan Praštalo iz Žitišta, Leona Jarikj iz Skopja, Mia Novaković iz Beograda, Mihajlo Ljubisavljević iz Sokobanje, Milena Petrović iz Beograda, Nenad Pržulj iz Beograda i Tamara Pavićević iz Podgorice. Glavni predavači bili su Žan Noel Kristijan iz Pariza, jedan od međunarodno najznačajnijih profesora dokumentarnog filma i Dragan Nikolić, reditelj i urednik filmskog programa Doma omladine Beograda.
- Može se slobodno reći da je ovo projekat sa međunarodnim učešćem i zaista sam oduševljen što se filmovi premijerno prikazuju u Novom Sadu, Evropskoj prestonici kulture. Vrhunski stručnjaci u oblasti dokumentarnog filma nesebično su podelili svoje znanje sa mladim ljudima koji su pokazali veliko interesovanje za ovaj vid umetnosti. To i jeste put podsticanja razvoja umetnosti i kulture za koji se zalaže Gradska uprava za kulturu. Tako se rađaju nove zvezde na umetničkom nebu, tako se otkrivaju novi, sveži pogledi na svet. Grad je ovaj program podržao, jer prepoznaje njegov dalekosežni značaj, i pravo je zadovoljstvo što se filmovi prikazuju u Kulturnoj stanici Svilara. Za nas, to jeste dokaz da smo uspeli da decentralizujemo kulturu i da stvorimo nove prostore gde se realizuju nove i dobre ideje i veoma kvalitetni programi – istakao je član Gradskog veća za kulturu Dalibor Rožić koji je prisustvovao premijeri autorskih radova polaznika radionice.
Radionica Ateljea Varan je ugledna dokumentarna škola filma koju je osnovao čuveni Žan Ruš, otac antropološkog i etnološkog filma. U Srbiji su do sada organizovane četiri radionice, a prethodni ciklus realizovan je tokom decembra 2021. i januara 2022. u Domu omladine Beograda. Radionicu su organizovali Atelje Varan Pariz, Dom omladine Beograda i Akademija umetnosti Novi Sad.
Realizaciju radionice su podržali Francuski institut u Srbiji, Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije, Filmski centar Srbije, Sekretarijat za kulturu grada Beograda, Gradska uprava za kulturu Novog Sada, Pokrajinski sekretarijat za kulturu, javno informisanje i odnose s verskim zajednicama, Pokrajinski sekretarijat za visoko obrazovanje i naučnoistraživačku delatnost, Studentski centar Novi Sad, Filmski centar Crne Gore, Agencija za film Severne Makedonije i Audio-vizuelni centar Republike Srpske.

Preporučujemo još …

Vojvođanska događanja
Pregled dana - video